Prispevek v časopisu Delo o Erasmus+ mobilnosti Roškarjev v Malagi

Dijaško izkušnjo o Erasmus+ mobilnosti v španski Malagi, objavljeno v časopisu Delo, si lahko preberete spodaj ali na povezavi: https://www.delo.si/magazin/zanimivosti/podpisal-sem-zavezo-o-molku-ne-smem-govoriti-248234.html 

»Podpisal sem zavezo o molku, ne smem govoriti …«

Ljubljanski srednješolci v okviru programa Erasmus+ na delovni praksi v Malagi utrjujejo znanje španščine in nabirajo delovne izkušnje za kariero v tujini

FOTO:»Podpisal sem zavezo o molku, ne smem govoriti ...«

 
Dijaki srednje ekonomske šole Roška so zavzeto spoznavali Malago in tamkajšnji način življenja. 
Rok Tamše

Rok Tamše 
 
 
Za program Erasmus smo nekoč slišali le v povezavi z izmenjavo študentov. Podobno učinkovito se je uveljavil program za dijake, ki ga s pridom izkoriščajo tudi v slovenskih srednjih šolah. Deseterica dijakov srednje ekonomske šole na Roški v Ljubljani te dni končuje razgibano tritedensko delovno prakso v Španiji.

Že zdavnaj so padle meje, sprostil se je trg za izdelke, storitve in pretok delovne sile. Evropska unija na vseh področjih krepi idejo evropskosti, povezanost narodov in držav. Tudi v izobraževalnem procesu prispeva k usmerjanju vzgoje in izobraževanja mladih Evropejcev. »Z izkušnjo iz Malage sem še dodatno motiviran za šolanje. Vse to mi bo gotovo pomagalo, če bom nameraval študirati v tujini ali pa bom pozneje iskal službo zunaj Slovenije,« nam je ob koncu enega od prvih delovnih dni na Iberskem polotoku zadovoljno razlagal dijak tretjega letnika David Vlastevski.

Skupaj z vrstniki bivajo v prijetnem hostlu nedaleč od središča Malage, na delovnih mestih so ob dopoldnevih, popoldneve imajo proste, prav tako konce tedna, ko lahko po svoje odkrivajo lepote metropole slovite turistične regije Costa del Sol in življenjski slog Špancev.

Navdih tudi v Picassu in Banderasu

Ob tem imajo bogat spremljevalni program z ogledi glavnih znamenitosti mesta, katerega ime sta ponesla v svet njegova najslavnejša sinova – slikarski genij Pablo Picasso (v njegovi rojstni hiši je muzej) in karizmatični filmski igralec Antonio Banderas (v središču mesta je zelo oblegana njegova gostinska institucija s simpatičnim imenom El Pimpi). Mladi Slovenci so se v pretežno sončnem vremenu in ob malodane poletnih temperaturah podali še na izlet do Granade in Gibraltarja, v umetniškem centru flamenka Kelipe jih je Suzana spretno naučila nekaj ne tako preprostih plesnih korakov ob zvoku kitare in ploskanju ter jih počastila še z lastnim šovom.

Malago so bodoči ekonomisti videli tudi z morja, v globokem zaledju so obiskali nasad oljk ter pokušali povsem sveže deviško oljčno olje, začinjene mesnate olive in z dovoljenjem spremljevalcev ovlažili ustnice in jezik s sladkim vinom. »Vse skupaj je name naredilo zelo dober vtis, tako glede službe kot mesta. Na delovnem mestu vsi dobro govorijo angleško, tako da nimam težav s sporazumevanjem,« je povedal David in nato rahlo potegnil ročno, ko smo ga pobarali o njegovih delovnih obveznostih. »Podpisal sem zavezo o molku, ne smem govoriti o vsebini svojega dela. No, lahko povem, da zbiram in obdelujem osebne podatke strank podjetja, ki vgrajuje navigacijsko napravo v osebne avtomobile. Delo mi je všeč, dnevi minevajo zelo hitro,« je bil poudarjeno odgovoren mladenič s svetlo evropsko prihodnostjo.

Vedoželjni, zreli in kreativni

»Naša šola že šesto leto zapored v okviru projekta Erasmus+ za mobilnost v poklicnem izobraževanju in usposabljanju omogoča dijakom opravljanje tritedenske brezplačne delovne prakse v tujini, v katero so všteti tudi brezplačno bivanje in vsi prevozi. Delovno prakso opravljajo v Španiji, v Sevilli, Valencii, Malagi in na Tenerifu, in na Portugalskem, v Bragi. Za to okolje se odločamo, ker se naši dijaki učijo španščine kot drugega tujega jezika, spoznavajo pestrost in dinamiko španskega kulturnega okolja, ter zaradi prijazne klime v novembru, februarju in april, ko so tu na praksi. Kriterij za izbor dijakov ni samo odličen učni uspeh, ampak tudi njihova vedoželjnost, socialna zrelost in kreativnost pri pouku,« je pojasnila ravnateljica Andreja Preskar in poudarila poslanstvo projekta: »Dijaki poleg dragocenih delovnih izkušenj utrjujejo španski jezik ter se učijo podjetnosti, samostojnosti in samoiniciativnosti. Evropa je danes skupek 28 držav, trg dela je mnogo širši kot nekoč, zato so delovne izkušnje za mladostnike v tujini še toliko bolj dragocene. Vsa ta znanja in veščine se pri dijakih trudimo razvijati tudi pri delu na naši šoli.«

Kaj je Erasmus +

Erasmus+ je program EU za sodelovanje na področju izobraževanja, usposabljanja, mladine in športa. Namenjen je izboljšanju spretnosti in zaposljivosti mladih ter posodobitvi izobraževanja, usposabljanja in mladinskega dela. Za sedemletni program, v obdobju 2014–2020, je iz proračuna na voljo 14,7 milijarde evrov, s katerimi želi EU več kot 5 milijonom Evropejcem omogočiti študij, usposabljanje, pridobivanje delovnih izkušenj ali opravljanje prostovoljnega dela v tujini.delovnih izkušenj ali opravljanje prostovoljnega dela v tujini.

Upoštevanje pravil po špansko

Tjaša Plahanc je dijakinja četrtega letnika, spomladi je bila že na praksi v Valencii. »Tam smo delali dopoldne in po triurnem odmoru še popoldne, namesto v hostlu pa smo živeli pri družinah, tako da je bilo bolj razgibano. Zdaj imamo krajši delavnik. V Valencii sem delala v jezikovni šoli, kjer so se Španci učili angleškega jezika, tukaj pa se tujci učijo španskega jezika. Opravljam administrativna dela, vpisujem podatke učencev, sicer pa iščem še kakšno posebno gradivo v video obliki za otroke,« Tjaša tako kot drugi – poleg Davida sta svoje vtise z bralci Dela delila še Ana Koželj in Urban Tavčar – opravlja administrativna dela. »Lepo sodelujemo, Španci so zelo sproščeni tako pri delu kot v prostem času. Tu je povsem normalno, da prečkajo cesto pri rdeči luči na semaforju. Sicer na splošno upoštevajo pravila, pogosto pa naredijo malce po svoje ter bolj ležerno in morda počasneje, kot smo vajeni v Sloveniji. To me malce moti, ker sem navajena, da bolj upoštevam pravila, navodila. Toda počasi se privajam na njihov način razmišljanja in vedenja,« je povedala Ana, ki bi se rada naučila čim več tujih jezikov.

»Zdaj sem osredotočena na šolanje. To mi ne more škoditi. Ko se bom morala ustaliti in služiti denar, se bo treba odločiti, ali bo to doma ali v tujini.«
Ana Koželj

Skupaj, denimo, ugotavljajo, da so precej bolj vešči angleščine tudi od starejših Špancev, ki so njihovi mentorji.
Urban pridobiva delovne izkušnje v podjetju za kibernetsko varnost, Španija mu ni tuja, saj je tu že dvakrat preživljal počitnice z družino. »Sicer takrat od španščine nisem kaj dosti odnesel, zdaj jo malce bolje spoznavam. V službi, kjer zbiram in razvrščam podatke, v glavnem komuniciram samo z mentorjem v angleščini, ki je drugi niti ne obvladajo. Vseeno je prijetno, saj so Španci sproščeni, veliko je smeha. Všeč mi je tudi njihov življenjski slog, zunaj se družijo in zabavajo tudi pozno v noč,« opisuje Urban, ki ga najbolj privlači študij prava in menedžmenta, za zdaj še v domovini.

Zrelo razmišljanje dijakov z Roške je v sproščenem klepetu v prijetnem andaluzijskem večeru dodatno podčrtala Ana: »Moja miselnost je taka, da sem osredotočena na šolanje. To mi pač ne more škoditi. Ko se bom morala ustaliti in služiti denar, se bo treba odločiti, ali bo to doma ali v tujini. Morda imaš pri študiju več izbire v tujini, toda za delo in hkrati družinsko življenje z vzgajanjem otrok se mi zdi Slovenija najboljša.«

Milan Zver in 30 milijard

Evropski poslanec Milan Zver je v evropskem parlamentu aktiven in zelo vpliven v odboru za kulturo in izobraževanje. Prav on je pripravil poročilo o delovanju projekta Erasmus+ ter skupaj s kolegi zahteva povišanje denarnih sredstev v prihodnjem sedemletnem finančnem obdobju s 15 na 45 milijard evrov. Prejšnji predlog je govoril o 30 milijardah, o novem bodo odločili do konca leta. Sloveniji bi bilo namenjeno 300 milijonov evrov. Pri nas za izvajanje programa v sedanjem obdobju skrbita dve nacionalni agenciji: CMEPIUS, center za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja, ki pokriva področja izobraževanja, usposabljanja in športa, ter MOVIT, zavod za razvoj mobilnosti mladih, ki pokriva področje mladine.

 
Povezava na izsek iz časopisa: Malaga Roška SEŠ in povezava na spletu: https://www.delo.si/tag/srednja-ekonomska-sola-ljubljana-roska
Ljubljana, 15. 11 2019
 
Objavila: Srednja ekonomska šola Ljubljana
Predmetnik programa EKONOMSKI TEHNIK

Bi rad/-a čim hitreje prišel/-a do poklica z zadostnimi znanji za zaposlitev?

Si želiš konkretnih in uporabnih znanj?

Potem je program ekonomski tehnik prav zate.

Pridobil boš poklic ekonomski tehnik/ ekonomska tehnica.

V času šolanja se boš srečal/-a s splošnoizobraževalnimi predmeti in strokovnimi moduli, podjetniki, strokovnjaki iz gospodarstva, vrstniki iz različnih držav,… Pridobil/-a boš nova, praktična in uporabna znanja s področja gospodarstva in podjetništva ter veščine, ki so nujne za uspeh v sodobnem, spremenljivem poslovnem svetu.

Predmetnik programa ekonomski tehnik:

 

Predmeti 

Letnik

ted. št. ur 

1. 

2. 

3. 

4. 

Letno št. ur 1. – 4. letnik

 

Splošnoizobraževalni predmeti

 

 

 

 

 

 

01

Slovenščina

SLO

3

3

4

4

487

02

Matematika

MAT

2

3

3

3

383

03

Tuji jezik 1 (ANG, NEM)

TJ1

3

3

3

3

417

04

Tuji jezik 2 (ANG, NEM, ITA, ŠPA)

TJ2

2

2

2

 

204

05

Umetnost

UME

2

 

 

 

68

06

Zgodovina

ZGO

2

1

 

 

102

07

Geografija

GEO

2

 

 

 

68

08

Sociologija

SOC

 

2

 

 

68

09

Psihologija

PSI

 

 

2

 

68

10

Kemija

KEM

3

 

 

 

105

11

Biologija

BIO

2

1

 

 

105

12

Športna vzgoja

ŠVZ

3

3

2

2

340

 

Strokovni moduli

 

 

 

 

 

 

13

M1 – Poslovni projekti

(Desetprstno tipkanje – vaje)

M1DTv

1

 

 

 

34

14

M1 – Poslovni projekti

(Informatika – teorija)

M1INFt

1

 

 

 

34

15

M1 – Poslovni projekti

(Informatika – vaje)

M1INFv

3

 

 

 

102

16

M1 – Poslovni projekti

(Projektno delo – teorija)

M1PDt

1

 

 

 

34

17

M1 – Poslovni projekti

(Projektno delo – vaje)

M1PDv

1

 

 

 

34

18

M2 – Poslovanje podjetij – teorija

M2PPt

 

 

1

1

68

19

M2 – Poslovanje podjetij – vaje

M2PPv

 

2

2

2

204

20

M3 – Ekonomika poslovanja – teorija

M3EPt

 

1

1

1

102

21

M3 – Ekonomika poslovanja – vaje

M3EPV

 

2

1

1

136

22

M4 – Sodobno gospodarstvo – teorija

M4SGt

 

3

3

3

306

23

M4 – Sodobno gospodarstvo – vaje

M4SGv

 

 

1

 

34

24

M5 – Finančno poslovanje – teorija

M5FPt

 

3

 

 

102

25

M5 – Finančno poslovanje – vaje

M5FPv

 

1

 

 

34

26

M7 – Komercialno poslovanje

(Nabava, prodaja in trž. kom.) teorija

M7NPTKt

 

 

2

 

68

27

M7 – Komercialno poslovanje

(Nabava, prodaja in trž. kom.) vaje

M7NPTKv

 

 

1

 

34

28

M7 – Komercialno poslovanje

(Razvrščanje blaga) teorija

M7RBt

 

 

1

 

34

29

M9 – Zavarovalne storitve – teorija

M9ZSt

 

 

 

2

68

30

M9 – Zavarovalne storitve – vaje

M9ZSv

 

 

 

1

34

31

M10 – Bančno poslovanje – teorija

M10BPt

 

 

 

2

68

32

M10 – Bančno poslovanje – vaje

M10BPv

 

 

 

1

34

33

M12 – Finančno knjigovodstvo – teorija

M12FKt

 

 

 

2

68

34

M12 – Finančno knjigovodstvo – vaje

M12FKv

 

 

 

1

34

35

M13 – Neposredno trženje – teorija

M13NTt

 

 

 

2

68

36

M13 – Neposredno trženje – vaje

M13NTv

 

 

 

1

34

 

Odprti kurikul

 

 

 

 

 

 

38

Poslovne predstavitve

POPR

2

 

 

 

102

39

Poslovno komuniciranje

PK

 

1

 

 

34

40

Poslovno komuniciranje v angleščini

PKANG

 

2

 

 

68

41

Sodobna podoba podjetij

SPP

 

 

2

 

68

42

Karierno usmerjanje in komuniciranje

KUK

 

 

2

 

68

43

M6 – Materialno knjigovodstvo – teorija

M6MKt

 

 

 

1

34

44

M6 – Materialno knjigovodstvo – vaje

M6MKv

 

 

 

3

102

45

Strokovni tuji jezik (ANG, NEM, ŠPA, ITA)

STJ2

 

 

 

2

68

46

Raziskovalno delo

RD

 

 

 

2

68

 

Praktično usposabljanje pri delodajalcu*

PUD

 

76

76

 

152

 

Interesne dejavnosti*

IND

96

96

96

64

352

 

Ekonomski tehnik je 4-letni program srednjega strokovnega izobraževanja, ki se zaključi s poklicno maturo, ki je sestavljena iz 4 enot:

1. enota: slovenščina

2. enota: matematika ali prvi tuji jezik

3. enota: gospodarstvo

4. enota izdelek ali storitev oz. seminarska naloga

Možnosti nadaljevanja študija:

Z uspešno zaključeno poklicno maturo se lahko vpišeš na višje šolske, visokošolske in tudi univerzitetne programe ( večinoma z opravljenim 5. predmetom).

Kje najdeš zaposlitev?

Dejavnosti, v katerih se zaposlujejo s to izobrazbo segajo na področje računovodstva, knjigovodstva in revizije, zavarovalništva, denarnega posredništva, trgovine, logistike in telekomunikacij. Osebe s to izobrazbo se zaposlujejo kot tajniki in poslovni sekretarji, komercialni zastopniki za prodajo, menedžerji za trženje in prodajo, uradniki, strokovni sodelavci in strokovjaki v računovodstvu, zavarovalni zastopniki in zavarovalni posredniki, prodajalci in trgovski poslovodje, ekonomisti, podjetniki itd.

Postani Roškar!

 

 

 

 

Prispevek v časopisu Delo o Erasmus+ mobilnosti Roškarjev v Malagi - Dijaško izkušnjo o Erasmus+ mobilnosti v španski Malagi, objavljeno v časopisu Delo, si lahko preberete spodaj ali na povezavi: https://www.delo.si/magazin/zanimivosti/podpisal-sem-zavezo-o-molku-ne-smem-govoriti-248234.html  »Podpisal sem zavezo o molku, ne smem govoriti …« Ljubljanski srednješolci v okviru programa Erasmus+ na delovni praksi v Malagi utrjujejo znanje španščine in nabirajo delovne izkušnje za kariero v tujini Foto SEŠLJ Roška   Dijaki […]
Opis izbirnih strokovnih modulov (B2) v programu EKONOMSKI TEHNIK - PREDSTAVITEV VSEBINSKIH SKLOPOV PO PROGRAMSKIH ENOTAH B2 – Izbirni strokovni moduli M5 – FINANČNO POSLOVANJE1. vsebinski sklop: Finančni trgi in ustanove 2. vsebinski sklop: Plačilni promet in poslovanje z gotovino 3. vsebinski sklop: Prodaja finančnih storitev M6 – MATERIALNO KNJIGOVODSTVO1. vsebinski sklop: Denarno poslovanje2. vsebinski sklop: Evidentiranje blaga in storitev 3. vsebinski sklop: Računovodenje proizvodnje […]
Opis obveznih strokovnih modulov (B1) v programu EKONOMSKI TEHNIK - PREDSTAVITEV PROGRAMSKIH ENOT   B1 – Obvezni strokovni moduli   M1 – POSLOVNI PROJEKTI 1. vsebinski sklop: Projektno delo 2. vsebinski sklop: Informacijska, komunikacijska tehnologija   Dijak/dijakinja: opredeljuje dejavnosti v projektu in izvede projekt po določenem načrtu; razvije sposobnost komuniciranja, timskega dela in podjetniškega načina razmišljanja; razvija logično mišljenje in sklepanje za sistemsko reševanje problemov […]